Denníèek WA

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Prenositeľnosť DIEL I.

Dnes som sa konečne dostal k podaní žiadosti o presun čísla k inému operátorovi. Užil som si až nadmieru.

Podľa regulačného úradu od 15.1.2006 musia všetci mobil-operátori umožniť prenos čísla ku konkurencii. A tak som už v sobotu 14.1.2006 naklusal do pobočky na Václaváku, že o to požiadam. Mal som pocit, že som niekde na stránkach EuroTelu zazrel, že žiadosti už prijímajú a tak som to chcel spraviť hneď v prvej vlne, nech je trochu srandy. Manik za prepážkou sa uškrnul a že mám prisť až zajtra, že takto by moja žiadosť neplatila. Nechápem síce prečo, ale zachoval som sa asertívne a s poďakovaním za info som odišiel.

Plánoval som, že tam zájdem po saune. Zle som si zapamätal čas do koľkej majú otvroené. Po saune som ešte s kamarátom chvíľu sedel v Dahabu (každá návšteva znamená, že ceny sú opäť vyššie) a keď som kukol na mobil, bolo 20 minút do konca ich pracovnej doby (pobočka na Václaváku zatvára v nedeľi 18:00). Tak som si to teda nechal na pondelok.

Dnes som tam úspešne naklusal a sadol som s mladíkovi, čo bol práve voľný. A utpenie sa začalo. Išlo mu to fakt dosť mizerne, točil sa dookola a stále sa pýtal kolegu vedľa, ktorý v rovnakom čase zvládol asi 4 klientov (tuším dvaja z nich chceli tiež preniesť číslo k EuroTelu). Musel som mu vysvetľovať každú blbosť a na obrazovke tiež všetko hľadal asi 5 minút. Teda aspoň ako aktivovať roaming mu zabralo pekne dlho. Najprv mi chcel dať iba nejaký EasyRoaming, ten som s vďakou odmietol a pekne som mu vystvetlil, že som ich zákazníkom od roku 96 a že nemám žiadnu faktúru pod 4tisíc a že si to sami sťahujú inkasom, takže na mňa nesmie pozerať ako na nového klienta, ale na už overeného a bonitného zákazníka. Akceptoval to, ale kým našiel kde sa aktivuje roaming, tak sa pekne prepotil.

Celá operácia trvala cca 40 minút, ale ak by všetko išlo ako malo, nezabralo by to viac ako 10 až 15min. Na záver som sa ešte dozvedel, že info o prenesení musím doniesť k T-Mobilu do desiatich dní (to som vedel), ale nie skôr ako v stredu. To ma zarazilo, lebo som to tam chcel hneď zaniesť, ale čo už. Tak v stredu pokračujem na druhej strane. Prenos by potom mal nastať 24.1.2006 niekedy v noci. Či tam ten roaming je preverím radšej, až to bude prenesené...


čo deň dal | stály odkaz

Komentáre

  1. Možno en chlapík ešte iba začínal...
    ...a nemal to ešte všetko zvládnute.
    :-(

    Snáď ťa hneď ráno príliš nenaštvem.

    <hr>
    takže na mňa nesmie pozerať ako na nového klienta, ale na už overeného a bonitného zákazníka
    <hr>
    tak tento výrok je nad moje chápanie
    Nemali by ku všetkým zákazníkom pristupovať rovnako?
    Slovenská ústava sa obracia v hrobe (keďže už sme ju už dávno pochovali).

    P.S: Aby som nezabudol. Čo znamená slovo prenositeľnosť?
    publikované: 17.01.2006 07:21:54 | autor: David (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. 2 David
    Ono v tom rozdiel je, ci je zakaznik novy, alebo stary a pekne velky. Preco? Lebo toho noveho nepoznas a nevies co mozes od neho cakat. Moze to byt poctivy zakaznik, alebo neplatic s ktorym budes mat viac starosti ako radosti. Ci ten prvy uz stary zakaznik ti uz dava zarobit niekolko rokov a ten druhy ti hypoteticky mozes pravit skodu.

    Prenostitelnost je o tom, ze ak si napr. u Orange a chces prejst k T Mobile, tak ti tvoje cislo s predcislim Orange ostane, ale ty budes klientom T Mobile. Ak ti niekto bude volat, tak dotycneho pred zvonenim hlas v sluchadle upozorni na to, ze hovor je do inej siete.
    publikované: 17.01.2006 08:00:05 | autor: dmiba (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. dmiba
    Ak zákazníka nepoznáš (je nový), tak sa k nemu nemôžeš hneď správať ako k podvodníkovy.
    Na prvý raz to určite ten pracovník určite u zákazníka nezistí (pokiaľ u nebol/nie je klientom).
    Takéto správanie by som si určite vyprosil.

    Čo sa tej prenositeľnosti týka, tak princíp som pochopil.
    Bolo to iba také podpichnutie, keďže naš jazyk pozná v tomto význame prenesenie a prenosnosť, no s prenositeľnosťou sa stretávam prvý raz v živote.
    publikované: 17.01.2006 08:19:03 | autor: David (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. 2 david
    Prave preto, ze ho nepoznam sa musim spravat opatrne. Stareho zakaznika poznam a viem, co mozem od neho ocakavat. Az budes mat svoju firmu, a zakaznikov, ktori ti nieco nezaplatia, pochopis. Zacnes si vazit viac tych co platia a este viac tych, co platia na cas.

    Prenositelnost sa ako pojem pouziva aj u nas. Napr. titulok nemenovaneho dennika: "Prenositeľnosť čísla zlepší podmienky pre tretieho operátora"
    publikované: 17.01.2006 09:27:44 | autor: dmiba (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. no...
    ...ja už iba toľko:
    V nemenovaných denníkoch (Korzár napr.) je toľko pravopisných a iných chýb, že keby sa to malo známkovať, tak hrôza.
    publikované: 17.01.2006 09:33:25 | autor: David (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. 2 David
    Myslim, ze to dmiba uz vysvetlil. Ide o to, ze dovod preco sa novym zakaznikom neposkytuje plnohodnotny roaming je obava, ze by mohli prevolat viac, nez budu ochotny zaplatit.
    Ja som tym chcel povedat to, ze za 10 rokov, co som u EuroTelu som im zaplatil stovky tisic korun, ze si to stahuju sami z mojho uctu inkasom, ze ani raz sa pocas celej historie nestalo, ze by to nebolo zaplatena nacas, preto obava z toho, ze by som nezaplatil za roaming nie je na mieste.
    publikované: 17.01.2006 12:12:13 | autor: wa (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014