Moja predstava bola triviálna:
- destinácia: Bulharsko
- oblasť: Zlaté piesky alebo Čajka
- doprava: letecky z Košíc
- termín, druhá polovička augusta
- dĺžka pobytu: 1 týždeň
- 1x dospelý, 1x dieťa do 12 rokov
Zdajú sa Vám tieto požiadavky zložité? Nobvyklé? Nezrealizovateľné?
Mne sa nezdali, ale bohužiaľ skutočnosť je taká, že skutočne nie je na Slovensku cestovka, alebo aspoň nie je na internete, ktorá by toto dokázala zabezpečiť. Oslovil som e-mailom asi 10 cestoviek. Požiadal som ich, aby mi zaslali ponuku podľa zadania. Veľa stránok cestoviek e-mail kontakt ani neuvádza. Dostal som len dve odpovede. V oboch prípadoch len info, že taký zájazd nemajú, žiadna alternatívna ponuka. Ostatný sa na to vykašľali.
Pôvodne som si dokonca jeden zájazd vybral, ktorý sa najviac blížil mojim predstavám, ale pán z cestovky nebol schopný v priebehu týždňa na základe 4 mojich e-mailov, 3 telefonátov a 1 SMS správy zaslať e-mail s ponukou. Vždy mi to v telefóne prisľúbil. Z toho som usúdil, keď nie je tohoto schopný, tak radšej nebudem riskovať ako by dopadol zájazd.
Veľmi ma prekvapilo jednanie jednej cestovky, keď som ich telefonicky požiadal, aby mi zaslali ponuku e-mailom. Odpoveďou mi bolo, že e-mailom žiadne ponuky posieť nebudú, že na to nemajú čas. Ani na moje naliehanie, že som to schopný obratom cez Internet uhradiť nepoľavili. Vysvetľoval som mu, že len kvoli tomu, aby som si objednal zájazd z Prahy do Košíc nepoletím.
Nakoniec som sa dohodol s otcom, ktorý zavolal do Michalovskej pobočky a tam dohol /po telefóne/, ktorý zájazd chcem. Stačilo to už len potvrdiť. Takže mi mali nafaxovať nejaký objednávkový formulár. Slečna/pani to bohužiaľ do Prahy nezvládla. Stratil som ďalší deň. Ani nasledujúci deň to nedopadlo a tak sme sa dohodli, že to nafaxuje k nám do kancelárie v Michalovciach, tam mi to nascanujú a pošlu e-mailom. Kolega to potom za mňa vyplnil a spolu so zálohou zaniesol. Ďalšie prekvapenie. Telefonicky som to dohodol, nafaxovali to, ale zabudli povedať, že pracujú len do 16:00. Pritom faxovali nám to 15:45, takže bolo jasné, že ten deň už zálohu nestihneme doniesť. A ako som už spomínal v inom spote, kvoli tomuto som zaplatil za letenky z Prahy do Košíc o 3.000 Kč viac.
Parametre zájazdu som musel skorigovať:
- destinácia: Bulharsko
- oblasť: Kiten
- hotel som na ich návrh požadoval s klimatizáciou, nakoniec je bez
- doprava: letecky z Košíc
- termín: v polovičke augusta (chcel som posledný týždeň, ale tam je doprava kombinovaná - návrat autobusom)
- dĺžka pobytu: 9 dní, je to najkratší zájazd aký som našiel :(
- i napriek tomu, že na webe je uvedená zľava pre dieťa do 12 rokov, ja som ju nedostal. Vraj sa to vzťahuje len na prípad, keď dieťa je tretí cestujúci. Toto obmedzenie na webe nikde nebolo!
Čo dodať záverom: je poriadne čo zlepšovať v tomto segmente, ktorý generuje veľmi slušné peniaze. Akosi cestovky ešte nepochopili, že zákazník im utečie len preto, že nekomunikujú. Asi majú pocit, že ich komunikácia je dostatočná, ja som sa bohužiaľ na vlastnej koži presvedčil, že kúpiť si zájazd je veľmi náročná úloha.
Komentáre
Ja sa ani nečudujem...
"Čo sa dá čakať od národa, ktorého hlavným hrdinom je zbojník?"
ubytování slovensko