Denníèek WA

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Tomu vravím good deal

Predať jednu vec 2x a v oboch prípadoch sa tváriť, že to bolo pre tu druhú stranu super kup je fakt dosť dobrý obchodný úspech.

Za celým týmto businessom stojí najstaršia firma na svete. Áno, mám na mysli cirkev. Pred veľa veľa rokmi predala odpustok. Jeho majiteľovi to umožnilo v danom roku odpustenie dvoch hriechov. Už samotná táto predstava je dosť absurdná. Proste ak na to máš, môžeš hrešiť koľko chceš. Som síce pravičiar, ale tomuto nerozumiem. Možno je to len môj idealistický pohľad na svet, ale nejako sa mi nezlučuje hriech s možnosťou kúpiť si jeho odpustenie. Ak je tomu tak, potom tie hriechy nemajú žiadnu duchovnú hodnotu a teda robte si čo chcete...

Teraz po rokoch ten istý dokument predala cirkev knižnici za 250.000 Kč a pritom sa ešte tvári, že to je fakt super cena, lebo na trhu by za to dostali jeden a pol melounu, takže vlastne oni takto podporuju kultúru.

No nie su toto skvelý obchodníci? Len som si doteraz myslel, že ich predmet podnikania je niekde inde...


čo deň dal | stály odkaz

Komentáre

  1. Nesledujem, no som zmätený
    aký dokument predala cirkev knižnici???
    publikované: 25.12.2005 23:20:11 | autor: Gnaag (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. odpustok
    publikované: 25.12.2005 23:27:22 | autor: wa (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. inu
    neviem, kto co komu predaval, ale predaval historicku listinu a nie odpustenie hriechov (hovorim o druhom predaji)
    a je mi luto wa, ale ... nemam slov ... vazne
    prestan uz konecne hanit cirkev a tym aj vsetkych krestanov, ktori su v nej zahrnuti len preto, ze niekedy niekto nieco ...
    vies, krestanom, a teda clenom spolocenstva s nazvom cirkev, nie je nutne ten, kto sa za neho vyhlasuje, ale ten, kto tak zije, a teda ludia, ktori tak konali, nezili ako krestania a teda boli nehodni nazyvat sa nimi, ale stalo sa, nazvali sa, no co uz
    to ako keby sme teraz mali hanit jednotlive staty za veci, ktore spachali ich prislusnici, ale ak si pozornejsie povsimnes, ono tu ta podobnost az taka neni, pretoze ti ludia nadalej ostali prislusnikmi statov, avsak oni ludia krestanmi v skutocnosti neboli
    ale zoberme si to z ineho pohladu
    vezmime si urad a uradnikov v nom
    mame vela dobrych uradnikov, no najdu sa aj zli
    pride zakaznik a schyta prave zleho uradnika ...
    je teda na mieste vinit celu instituciu, urad a tym padom aj vsetkych uradnikov, dobrych, ci zlych len preto, ze zli uradnici sa vydavaju za dobrych a tato institucia ich zobrala za svojich?
    publikované: 26.12.2005 01:25:27 | autor: zeixxy (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. 2 zeixxy
    Ako som uz vela-krat inde napisal. Nemam nic proti ludom (nech sa nazyvaju krestania, alebo akokolvek), nemam nic proti viere (nech sa kludne nazyva krestanska), ale mam vela proti organizacii, ktora sa vola cirkev. Ta je od zakladu "zla" (pojem zla sa velmi tazko definuje, je prilis intuitivny). Nie je to posahana organizacia, ktora umoznuje predavat odpustenie hriechov? Nejde o to, ci tie odpustky predali konkretny ludia, ale predali ich na zaklade pravidiel tej organizacie.
    Ja sa za krestana nepovazujem (i ked som pokrsteny a mam za sebou prve-svete-prijimanie), ale prave pred par dnami som napisal ziadost o exkomunikaciu. Uz toho bolo dost a nechcem mat svoje meno nijako spojene s touto ubohou, falosnou a po moci baziacou organiziaciou.
    Je mi luto, ze sa dotykam tako Tvojich citov, ale ja v nej nic pozitivne uz nevidim (a nikdy som sa krestanom necitil, pokrstili ma rodicia bez toho aby sa ma spytali a taktiez k tomu prijimaniu ma prinutili, dokonca som musel ako maly chlapec ministrovat, hol mam traumaticke spomienky na toto obdobie :)) )
    Dlho som sa snazil cirkev ignorovat, ale i moj hrniec trpezlivosti pretiekol.... preto uz nemlcim

    A teraz uz len k Tvojim poslednym slovam:
    mam to chapat tak, ze Ty odsudzujes predaj odpustkov a mas pocit, ze to bol vrtoch konkretnych knazov? A ze i tento-krat je to len dielo satanovo, ze je jeden z cesty odbocivsi bojar sa pomiatol na rozume a kona nekrestansky, ked tento predaj prezentuje tak, ako ho prezentuje??? Obavam sa, ze za chvilu by v tej Tvojej skvelej organizacii zostala len jedna upratovacka, ak by si ich takto za kazdy takyto precin vyhadzovala....
    publikované: 26.12.2005 10:55:14 | autor: wa (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. wa
    ty kritizujes ale oragnizaciu ako taku za preciny ludi, to ako keby si povedal, ze sudnictvo ako take je zle (a nemyslim tym sudnictvo istej krajiny, ale sudnictvo vseobecne), lebo nejaky sudca vydal zly rozsudok
    ty zrejme nevies, co je cirkev, radsej si presne nastuduj vyznamy slov skor, ako sa k nim vyjadris
    skus si precitat napriklad toto
    http://bunky.casd.sk/cojeto.htm
    tie jednotlive bunky su mensie skupinky, ale princip je ten isty
    (btw, sväté prijímanie)
    inac ta exkomiuniakacia, to si spravil dobre, lebo nie ten je krestan, kto je pokrsteny, ale ten, ako som uz pisala, kto tak zije a ty krestan nie si, takze exkomuniakacia je iba oficialne potvrdenie toho, co naozaj si, resp. nie si
    k tomu satanovi ... precitaj si prvu moju vetu v predoslom prispevku ... inak ako kazdy hriech je vnuknutim zleho ducha, co ale neznamena, ze si satan a podobne, je to ludska slabost, aj ja ich mam niekolko ... a teraz to nie je predavanie odpusteni hriechov, ale predavanie pre inych ludi vzacnej listiny, ty na mna posobis ako zaryty budhista, hmmm, si predstav, ze by budhisti mali take nieco v rukach s tym, ze by to pre nich nemalo ziadnu hiodnotu, nepredali by to? a ako vies, kam poputovali tie peniaze? si myslis, ze si pomocou nich napchali svoje brucha? a z kade by si to vedel? robis im uctovnika?
    nikoho z nikade nevyhadzujem a neprekrucaj laskavo moje slova, lebo ani moja trpezlivost nie je nekonecna
    publikované: 26.12.2005 12:01:40 | autor: zeixxy (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. btw
    dufam, ze raz zmenis nazor :)
    publikované: 26.12.2005 16:47:40 | autor: zeixxy (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. 2 zeixxy
    Asi este raz zopakujem: Teda mi chces povedat, ze predaj odpustkov nebolo podla pravidiel cirkvi, ale svojvola konkretnych knazov?
    Na ostatne invektivy nema cenu reagovat.
    Tiez si myslim, ze casom zmenim nazor. Nebude mi cirkev lahostajna ako je teraz, ale bude mi odporna.
    Len pre Tvoje info. Moja ziadost o exkomunikaciu je reakcia na to, ze jeden slovak sa uz o to pokusil a ciernoknaznici (takto ja volam tych papalasov z cirkvi) mu to zamietli, lebo vraj na vlastnu ziadost sa to neda. Asi by musel sposobit nejaky strasny precin proti cirkvi, aby ho vyhodili. Sam odist nemoze....
    Tak som si povedal, ze ked nas bude takych desiatky, stovky, tisice, tak to uz nebudu moct ignorovat. Ja sa hodlam i sudit!
    publikované: 26.12.2005 20:19:43 | autor: wa (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. este pre zeixxy
    Mne je jedno do akeho zaujmoveh kruzku chodis, len mi vadi, ze ho platim zo svojich dani. Mozno to nevies, ale fararikovia su statny zamestnanci, plateny z rozpoctu. Taktiez vacsina kostolov su sice v majetky cirkvy (ktory dosahuje miliardove hodnoty), ale z kulturnych fondov (teda opat statny rozpocet) je platena ich udrba, lebo su zaroven prehlasene za kulturne pamiatky. A tento zaujmovy kruzok mi vadi. Preco taketo dotacie nedostavaju modelari a i ine volnocasove aktivity?
    publikované: 26.12.2005 20:23:47 | autor: wa (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. .
    drahy moj, keby si tu nemal kostoly (t.j kulturne pamiatky) tak by si sa ako turista asi vo vacsine miest nudil, pretoze az na hrady a krasne komunisticke kockate budovy tu nemas na co hodit okom...tak bud rad ze tu je aspon to!!
    publikované: 26.12.2005 21:05:17 | autor: webb (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. wa
    chcem povedat, ze ty hovoris nieco taketo: nemecko a tym aj vsetci nemci su zli, lebo hitler bol zly a robil zle veci a robil ich v mene nemecka ... a ono to nemecko schvalovalo, pretoze on bol vodcom nemecka ...
    cize ty hovoris, ze cirkev je zla na zaklade toho, co vykonali, povolili a podobne ludia, ktori boli na jej cele, lenze zabudas, ze tym kydas hnoj na vsetkych ludi v cirkvi a na cirkev ako taku, cize spolocwnstvo ludi, nie iba ti, ktori robia rozhodnutia s vacsimi nasledkami ako obycajni ludia su jej sucastou a cirkev je hlavne spolocenstvo, to su ludia, to nie je organ, ktory hovori spravte hento, spravte tamto, to hovoria ludia a cirkev ti nic nespravila, teba poburuje chovanie sa niektorych jej predstavitelov, tak preco nepovies bolo zle, ze predavali odpustky a ja ti poviem, ano, bolo, suhlasim s tebou, bolo mozno pokrytecke predanie tej listiny a toto pokrytectvo smerovalo od dotycnych osob, nie od cirkvi a ja ti poviem, ano, zda sa, ze mas pravdu, aj mne sa to zda cudne, mohli to kludne darovat, rpipadne spisat dokhodu, ze by to ta kniznica neskor nepredala a s 250 000 toho aj tak vela nezmozu, takze ja nevidim to, preco to takl spravili ...
    lenze ty hovoris, aka je cirkev a teda sa to vztahuje na kazdeho jej clena, cize na mna, na mojich priatelov, na vela dobrych ludi, ktori su jej sucastou a ty hovoris, ze oni vsetci spravili good deal, ze predavali odpustky a teraz predali aj tu listinu;
    aj ked uz sa to nepredavaju odpustky, je to cisto historiky zdrap papiera ...

    s tou exkomuniakaciou to ani ja teraz nechapem, lebo to nema byt nasilu, hmmm, ved uvidis sam a potom napis, ako to dopadlo, pripadne sa treba ist niekam niam poinformovat a potom budes vediet viac, ale je to divne, naozaj
    udrzba kostolov je platena z vrecak cirkvi, to sa aj stazovali tak trosku, pretoze boli vyhlasene za kulturne dedicstvo a podobne a udrzovat si ich musia sami a robia to z prispevkov ...
    tie miliardove hodnoioty ako hovoris im boli odnate pocas komunizmu a neboli iba im, napriklad babkinym rodicom zobrali uplne vsetko ... zli rusi, ze?
    btw ja som chcela chodit na kung-fu a na ziadny iny kruzok nechodim, tamto, co som ti poslala link su neni kruzky, necerpaju ziadne financie z nikanie a uz vobec nie z tvojho vrecka a ako si sam povedal, zijes v prahe myslim, tak to uz naozaj vonkoncm nie; tamto boli spolocenstva, t.j. stretavaju ci sa ludia a rozpravajuci sa okrem ineho o bozom slove, na to ziadne dotacie nepotrebuju a ani nevyuzivaju, tak si davaj pozor na to, co hovoris
    publikované: 27.12.2005 08:47:22 | autor: zeixxy (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. len na upresnenie
    zijem v Prahe, ale firmu mam i na Slovensku a tak tam platim i dane :) Takze vsetci farary su plateny i z mojho vrecka

    Tvoja koncepcia cirkve je velmi prapodivna. Ak niekto nieco robi dobre, tak je sucastou cirkve, ak to v Tvojich (pripadne mojich) ociach nie je dobre, je to rozhodnutie jednotlivca a treba sa od toho distancovat.

    Ja striktne oddelujem vieru (vec kazdeho, pripadne i skupiny) a jej institualizaciu. To je cirkve, organizacia, ktorej ulohou je "kodifikova" vieru. Urcit pravidla, hranice, formovat nazory, zastresovat a organizovat skupiny ludi.
    A tato organizacia, ktora sa montuje do vsetkeho a na jednej strane hlasa toleranciu a pochopenie, na druhej strane hovori, ze homosexualita (sex obecne) je tabu, hovori ze antikoncepcia je zla je pre mna neprijatelna.

    Nemam nic proti Tebe, ani proti Tvojej viere. Keby som to chcel zlahcovat, tak poviem "ver si comu chces", ale sam sa o vela duchovnych veci zaujimam a i vdaka Eduardovy Tomasovi som vzal povodne myslienky Jezisa za ok, ale nemozem sa zmierit s praktikami tejto organizacie.

    Inak som sa pobavil, ze to neprezeru. Len si pozri na biskupov, aky su to vypaseny papalasi a v akom blahobyte ziju, co jedia.

    Len tolko na zaver. Myslim, ze to nema zmysel dalej pokracovat. Moja skusenost je diametralne odlisna od Tvojej. Ja sa Ta nesnazim presvedcit, aby si ich dalej nemilovala. Je to Tvoje volba, Tvoja zodpovednost. Nechaj takuto moznost i mne....

    :)
    publikované: 28.12.2005 01:07:16 | autor: wa (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. wa
    jj, tento rozhovor naozaj nikam velmi nevedie, ty vinic cirkev za ciny jej clenov a trosicku aj prekrucas moje slova, cim ma stavias do role akehosi inkvizitora :))) no, co narobim :)
    ak milujem vsetkych biskupov, milujem vsetkych ludi na zemi a je to myslene ako ekvivalnecia
    cim som chcela povedat, ze ich mam rovnako rada ako inych, ale su ludia, ktorych mam mozno radsej, nikde som netvrdila, ze uznavam vsetko, co robia, k paseniu sa som sa vyjadrila iba ze neviem, kam tie peniaze prudia a teda mi je nesuce kritizovat nieco, do coho nevidim
    uz som to velakrat povedala, ty zavrhujes principy na zaklade cinov individ a mne sa to uz nechce stale opakovat :)
    ani ja rpoti tebe nic nemam a zo svojich vrecak platis vela inych ludi ... ktori si to nezasluzia az tak a k tomu by som niekedym ala co povedat, ten plat fararov neni nejaky ohromny a cirkev vynaklada ovela vacsie financie na pomoc inym ludom,a le myslim, ze ani toto nemy velky vyznam s tebou rozoberat, pretoze tvoj nazior je zjavne hlboko zakoreneny, rovnako ako moj :) takze asi tak :))
    publikované: 28.12.2005 11:53:11 | autor: zeixxy (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. som matfyzak
    a z Tvojho tvrdenia vyplyva, ze vsetci ludia su biskupy! Pozor, ja biskup urcite nie som, teda to tvrdenie nie je pravdive.

    Len na vysvetlenie: ekvivalencia je obojstranna implikacia, teda ak tvrdis: milujem vsetkych biskupov : milujem vsetkych ludi, tak jedna strana implikacia urcite plati:
    milujem vsetkych ludi => milujem vsetkych biskupov

    ale druha by platila len za predpokladu, ze vsetci ludia su biskupy:
    milujem vsetkych biskupov => milujem vsetkych ludi

    to, len moje matematicke vzdelanie mi nedalo :)
    publikované: 28.12.2005 14:06:16 | autor: wa (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. no
    milujem vsetkych biskupov <=> milujem vsetkych ludi na zemi
    ty hovoris, ze to je to iste ako vsetci ludia su biskupi?
    zle si to pochopil, ak mozem respektovat chyby na biskupoch, rovnako ich mozem respektovat aj na inych
    ekbvivalencia nie je medzi ludmi a biskupmi, ale medzi MILUJEM ludi a MILUJEM biskupov
    to, co ty tvrdis je nieco trosicku ine a teda je to celkovo hlupost
    zoberme teda, ze moj vyrok je pravdivy, lebo z toho aj ty vychadzas ...
    majme 20 biskupov a 5000 ludi

    1: milujem vsetkych biskupov a preto budem milovat aj vsetkych ludi

    dokaz 1: ak milujem vsetkych biskupov a som to ja (cize vychadzam z chovania mojej osoby), respektujem vsetky ich zle vlastnnosti, a teda respektujem zle vlastnosti aj vsetkych ludi a teda (z predpokladu, ze ak niekoho milujem, respektujem jeho zle vlastnosti a naopak, co usudzujem opat z mojej povahy) milujem vsetkych ludi

    moze sa ale stat, ze by platilo to tvoje - vsetci ludia su biskupi, a teda ti uvediem kontrapriklad, velmi jednoduchy ... :

    oznacme si ludi, ktori su biskupmi (20) indexmi od 1 po 20 a ludia budu od 21 do 5000
    zoberiem si lubovolneho cloveka, tak napriklad s indexom 50 a toho milujem a on neni biskup

    2: ak milujem vsetkych ludi, milujem aj vsetkych biskupov

    dokaz 2: biskupi su ludia - trivialne
    --------------------------------------------------
    no a co ked si matfyzak, vies, kolko matfyzakov poznam?
    publikované: 28.12.2005 15:39:39 | autor: zeixxy (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. mimochodom
    ja viem, aky je rozdiel medzi implikaciou a ekvivalenciou a ekvivalenciu som tam dala zamerne
    publikované: 28.12.2005 15:40:19 | autor: zeixxy (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. to som tam zabudla zdoraznit
    ze milovat == milovat (ak milovat bez rozdielu, tak bez rozdielu) - to znamenalo to moje tvrenie, ktore si ty pochiopil inak, ak by to bola iba jednosmerna implikacia milovat ludi => milovat biskupov, toto, co som ja napisala by nebolo vzdy pravdive, pretoze by som tie rozdiely robila
    publikované: 28.12.2005 16:02:14 | autor: zeixxy (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. Tvoj dokaz je uplne mimo!
    no, nie som si uplne isty, ci chapes co to znamena:

    <b>A <=> B</b> je to iste ako <b>A => B && B => A</b>

    V ludskej reci povedane, implikacia znamena:
    Ak plati A, potom plati B. Inymi slovami: <b>z A vyplyva B</b>!
    Z vyroku: Milujem vsetkych biskupov, rozhodne <b>nevyplyva</b>: Milujem vsetkych ludi
    !!!
    Tolko k Tvojmu dokazu. Je absolutne mimo!
    publikované: 28.12.2005 16:34:43 | autor: wa (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. wa
    neboj, ja viem, co je ekvivalencia a ten dokaz neni mimo, pretoze ekvivalencia nie je ako som uz spomenula medzi biskupmi a ludmi,a le medzi milujem a milujem!!!

    a tym, ze podkopavas moje chabe vedomosti z diskretnej matiky, podkopavas tym schopnosti niektorych ucitelov z matfyzu ucit
    publikované: 28.12.2005 16:38:14 | autor: zeixxy (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. a
    je pravda, ze z milujem vsetkych biskupov vo vela pripadoch nevyplyva milujem vsetkych ludi, ale ak si precitas dozadu niekolko sprav zistis, ze ten vyrok je cisto aplikovany na moju osobu a v mojom pripade to plati
    publikované: 28.12.2005 16:41:06 | autor: zeixxy (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. a preco bol aplikovany na moju osobu?
    lebo si pisal, ze ich vsetkych milujem a hento ti malo naznacit, ze ich milujem rovnako ako inych ludi a ak ich milujem vsetkych, milujem tym padom aj vsetkych ludi, dufam, ze si to pohopil, ak nie, tak si asi nechapavy, neviem, ale dufam, ze ako matfyzak to rychlo pocghopis a nie vsetci matfyzaci su taki, ako ty a nevyvracaju vsetko bez uvedomenia si vsetkych predpokladov
    publikované: 28.12.2005 16:44:25 | autor: zeixxy (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. :)
    Tvoje predpoklady vo vyroku neboli, preto som ten vyrok napadol. Potom by si kludne mohla pisat: milujem jablka je ekvivalentne milujem hrusky. Lebo Ty vies, ze milujes ovocie.

    Zakoncil by som to oblubenymi slovami Eduarda Tomasa:
    SUBHAM ASTU SARVADŽAGATAM!
    Šťastny ať jsou všechny bytosti!
    - ÓM -
    publikované: 28.12.2005 16:51:41 | autor: wa (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. :)))
    konecne ti to doslo ... nech by si na to hovoril cokolvek, predpoklady tvrim ja a automaticky su pre teba pravdive, lebo ma nepoznas a nemozes tvrdit, ze su nepravdive tym mpadom, to ukoncenie je fajn a este jedna rada, nerob z ludi blbcov, nemam rada, ked sa ku mne chovaju ako k debilkovi pokial o to sama nepoziadam a tak ziadam iba ak chcem nieco do detajlov vysvetlit, inak ma to netesi, no a este neratam ak ide o srandu, to tiez pripustam, ale neboj, jeden, aj ked to ie je nic moc, rok som mala diskretku a aj ked ma velmi nebavila, spravila som ju a viem, co je implikacia a aj co je ekvivalencia a aj aky je medzi nimi rozdiel a ty ak ma nepoznas, nepredpokladaj laskavo, ze to neviem, lebo raz sa moze stat, ze sa tajk zachovas k niekomu mudrejsiemu od teba a bude zle nedobre :) to iba taka rada do zivota :)
    publikované: 28.12.2005 16:56:44 | autor: zeixxy (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. wa
    btw ... neviem, ci si si vsimol, ale niekto tu pekne ... asi spamom by sa to dalo nazvat ... no a ja neviem, mozno sa to autorom clankov paci a mozno nie a ak nie, tak nedalo by sa s tym nieco robit? lebo neviem, ale mne to ako komentar nepripada ... ale neviem, naozaj, mna ako autora by to mozno celkom nastvalo a mozno aj nie, neviem ...
    publikované: 28.12.2005 17:54:56 | autor: zeixxy (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. test
    test
    publikované: 15.01.2006 12:09:00 | autor: wa (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014