Denníèek WA

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Sme vazalmi cestovných kancelárií?

Čo by sa zdalo jednoduchšie, ako kúpiť si zájazd od cestovnej kancelárie a jednoducho ísť na výlet? No, realita je však iná.

Patálie s vízom

Keď sme sa vyberali du Ruska, tak bolo potreba zabezpečiť víza. Systém získania víza do Ruskej federácie je postavený tak, aby to vyhovovalo hlavne obchodu, rozhodne nie turistom. Víza môžete získať len na základe osobného a registrovaného pozvania. Teda, nezostáva nič iné, len zájsť do cestovnej kancelárie špecializujúcej sa na túto činnosť a tam to kúpiť.

Tak sme urobili i my. Bohužiaľ sa situácia trošku skomplikovala. Manželka stratila občiansky preukaz a preto pri ceste do chorvátska potrebovala pas. Zrovna v čase, keď bolo potreba vybavovať víza. V jednej cestovke nám milá pani (s ruským prízvukom) sľúbila, že to nebude problém a že 10 dní pred odchodom je dostatočná doba. Našli sme ešte inú cestovku, ktorá bola viac po ruke a ponúkala to za rovnakú cenu. Teda 2.600 Kč za jedno vízum (pritom vydanie víza na ambasáde stojí 1.200 Kč). Popísal som našu situáciu a pán hneď, že to nemôže zaručiť, že sa to stihne. Zdvíhal som sa k odchodu so slovami, že mám inú možnosť, kde to zaručiť dokážu a teda budem to riešiť tam. Po chvíľke vyjednávania pán prisľúbil, že to teda stihnú...

Keď sa Marcela vrátila z Chorvatska a okamžite odniesla pas do cestovky, tak ako sme sa dohodli, pričom všetky ostatné veci k vybaveniu víz už mali, nám zavolali, že sa to nestihne a že buď doplatíme expresný príplatok ďalších 1.200 Kč, alebo si ten jeden pas môžeme (bez vrátenia 2.600 Kč) odniesť. V situácii, keď už máte zaplatené letenky je toto najvyšší možný stupeň vydierania a na židen gentleman agreement už vraj neexistoval. Nič sme nepodpísali, takže nie sú ničím viazaný.... a tak sme teda, síce neradi, doplatili 1.200 Kč a víza sme dostali. Ešte link na spomínanú cestovku, konkrétne ich pobočka v Prahe.

Keď si člevk myslí, že svoj údel útrap si už vyčerpal, tak sa vždy dosť pletie....

Ako sa kupuje zájazd

Rozhodli sme sa, že koncom septembra ešte na týždeň zaletíme k moru, konkrétne na Krétu. A tak som začal na internete hľadať v ponukách zájazdov. Je ich nepreberné množstvo na rôznych serveroch. Systémy vyhľadávania sú väčšinou dosť hrozné, ale nakoniec sme s manželkou našli 4hviezdičkový hotel s polopenziou. Oslovili sme cestovku a tá sa nam pokúsila spraviť rezerváciu. Bohužiaľ neuspeli sme, ale dali nás na čakačku. Ponúkli nám iný hotol, 3 hviezdičky, ale all inclusive. Chceli sme radšej polpenziu, aby sme boli viac nezávislý na hoteli. Rád objavujem dobré reštaurácie.... Za dva dni, ešte pred uplynutím lehoty na čakačke nám zaslali radostnú novinu, že ten požadovaný hotel pre nás majú. Hneď na druhý deň som zaplatil celú cenu výletu (na 7 dní, letecky z Prahy), 39.000 Kč a podpísali sme zmluvu. Spokojný som kúpil letenku pre dcéru, ktorá letí s nami a priletí z Košíc. V čsa som dohodol jej doprovod, lebo poletí sama.

Aké bolo naše prekvapenie, keď sa nám z cestovky poslali maila, že bohužiaľ ten hotel voľný nie je a že nemáme nič, že nám buď vrátia peniaze, alebo si vyberieme iný zájazd. Po ďalšom hľadaní a zvažovaní, sme pristúpili na ponuku toho 3star hotelu s all inclusive. Narozdiel od predošlého hotelu, tu bola zľava na dieťa, takže cena bolo asi o 2.800 Kč nižšia. Preplatok som si nechal poslať späť na účet. Zmluvu nám poslali na dva-krát, lebo najprv v nej nebolo uvedené "all inclusive" podľa ponuky, ale len "polopenzia".

Podpísal som a odfaxoval ďalšiu zmluvu a myslel som si, že už to konečne máme hotové. Zase chyba. Zľava na dieťa je len do 12 rokov a Angelika ma práve 12. Takže žiadna zľava, cena ako pre dospelého a teda doplatiť ešte 3.000 a nič nám nevrátia. Dosť nás to rozmrzelo, ale už nemám silu ďalej sa tým zaoberať. Snáď už to bola posledná zmenu a v septembri naozaj niekam poletíme. Ešte linka na tú cestovku.

Letenky sú "lacné", ale pozor!

Nie, aby ste sa rozhodli, že zmeníte termín. Nezáleží na tom, ako dopredu sa rozhodnete toto leteckej spoločnosti oznámiť. Mal som letieť na východ 26.8 (na EBP), ale rozhodol som sa let o týždeň posunúť. Po konzultácii so slečnou na klientskej linke čsa, som sa dozvedel, že nie je možné termín zmeniť, iba ak by som letenku upgradoval do vyššej triedy. To sa však nevyplatí, lebo cena za upgrade je oveľa vyššia ako nová letenka. Tak som sa rozhodol, že to stornujem. Heh. Nedostanem z letenky nič, iba mi vráia letištné taxy. Tal som si povedal, že dostanem naspäť aspoň 1.800 Kč. Ale ani to nie. Po odčítaní manipulačného poplatku dostanem naspäť tisíc korún a môžem si akurát tak pískať. 4.200 Kč (celková cena bola 5.200 Kč) prepadlo nenávratne preč a moje miesto v lietadle môžu predať ešte raz. To ju business...


čo deň dal | stály odkaz

Komentáre

  1. tak
    to je vrchol...
    publikované: 23.08.2005 07:16:40 | autor: lulla (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. invia
    invia poznam, tiez som skusil .sk a ich reakcna doba 2 dni, kym mi odpisali, ze last minute o ktore som mal zaujem uz nie su. Co je samozrejme jasne pri ich "rychlosti".

    Co sa tyka letenie, problem je zasa v dopyte a ponuke, kedze je dopyt vyssi ako ponuka, tak si logicky letecke spolocnosti robia so zakaznikom co chcu. Ako keby to lietadlo bez tvojich penazi neodstartovalo, vsak? :)
    publikované: 23.08.2005 10:04:44 | autor: dmiba (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. x
    tak uz vies, preco sa niektore letenky predavaju za nehorazne nizku cenu - obcas sa stane, ze letenka stoji obligatnu korunu ;-)
    publikované: 23.08.2005 12:30:40 | autor: rony (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. ... aj kvoli takymto pataliam
    na dovolenky cez cestovky nechodime. Naposledy to bolo snad pred 10-timi rokmi, nastastie to nebolo take hrozne. Odvtedy na vlastnu past.
    publikované: 23.08.2005 15:47:53 | autor: bowden (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. 2 rony
    ja lietam s CSA, oni za 1Kc (1Sk) letenky nepredavaju, je to klasicka (nie nizkonakladova) letecka spolocnost. Ale tieto zvyky su tu zakorenene uz dlho. A tak i napriek tomu, ze som nic neskonzumoval, zaplatil som za konzumaciu 100%.
    publikované: 23.08.2005 20:05:15 | autor: wa (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. 2 dmiba
    rekacna doba invia bola SUPER! Reagovali vzdy v radoch minut, na toto sa stazovat neda. Neviem ake mas ty s nimi skusenosti, ale v tomto smere by som ich skor pochvalil. Ine je problem...
    publikované: 23.08.2005 20:05:54 | autor: wa (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. 2 bowden
    Ja tiez najradsej chodim na vylete neorganizovane, len si kupime letenky a ideme. Tak som bol 2x v Thajsku, Singapure, Malajsii, Venezuele, Brazilii, Japonsku a tiez na Korzike a tento rok v Rusku. Ja to mam takto tiez ovela radsej. Ale ked mam ist niekam len tak na tyzden, kde hlavnym cielom je byt s dcerou a okupat sa v mori, tak toto mi prislo ako jednoduchsie. Ono je nieco ine, chodit sam a hladat ubytovanie, ako chodit s dcerou a hladat ubytovanie.... :)
    publikované: 23.08.2005 20:09:32 | autor: wa (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. 2 wa
    Ja hovorim o invia.sk a nie .cz takze mozno v tom bude ten rozdiel. Je to ich pobocka na Slovensku a funguje presne po slovensky, teda, az o dva dni odozva.
    publikované: 24.08.2005 07:46:41 | autor: dmiba (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014